Jumaat, 1 Februari 2013

hati ayam

Bila aku membebel pasal hati ayam.....
Mungkin ada yg tak perasan ..tapi sebab kat umah aku ada yg suk amakan hati ayam aku amat amatla perasan.... apasal setiap kali beli ayam kat pasar ke ..kat kedai ke seeekor ayam hatinya ada cuma separuh?
bukan sekali dua ..malah berkali kali..napa nak curi hati ayam yang septutnya pembeli beli semua ayam..napa nak bagi separuh separuh? jual kemana lebihnya? adilkah penjual? penipu ke?
pesal la macam ni?

Lagi satu nak mebebel pasal jangan beli hati ayam atau jantung ayam goreng.. darah beku dalam jantung masih ada tak di buang.. kan darah tu haram dimakan?
mebebel je ari ni...



ahaks.. sabik baiknya jagan makan banyak benda dalam..organ haiwan..kan? tapi kalau dah beli tu..hak kita dapat semua..
kalau nak makan juga tu wajib kita bersihkan.. makanlah dr yg baik... aminn

2 ulasan:

Ratu Hatiku berkata...

Ha'a betul tu...selalu jugak beli ayam kosong organ dalamn dia xbagi... pandai dorang meniaga kan...pastu jual dengan hrga lain... ermm...

seri hati berkata...

btul.. kita sama sama cari rezeki, kalau meniaga macam tu susahla...
tp takde org komplain mereka pun teruskan..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails