Isnin, 26 Mei 2008

idupku

tadi ..semalam dan hari ini.
boss panggil aku... katanya aku memo yg aku bagi bahasanya biasa.
otak aku masih belum kreatif. aku tak biasa membaca buku bahasa orang putih. jadi ayat orang putih aku tak bagus.
sebagai bos yang baik , dia menasihati aku supaya tiap kali memulakan tugas bacalah majalah orang putih dulu..biar tahu isu sekeliling..biar otak aku ni sentiasa 'up to date' dan biarlah aku terus mengambangkan kerjaya aku. lagipun tugas aku ada kaitan dengan isu semasa...tambahnya lagi jangan hidup aku hanya bersama suami... berbual dengan suami saja. hidup akan sempit... buka minda dan develop dlm hidup... takkan selama nya aku dijawatan ini? aku kena jadi pengarah syarikat sekurang kurangnya...
aku terima semua tegurannya. memang bagus nasihat itu... tak salah. kalau diikut mungkin benar aku boleh jadi tokoh koperat yg disegani ..aku tahu sbb aku ada qualification untuk itu. aku kena maju dlm idupp.. aku kena jadikan tokoh koperat macam dato dato yang kaya raya dan berjawatan itu sebagai idola. mungkin aku kena admire kereta umah besar dan cara mereka.... gahnya bukan...? itulah kata boss aku.

tapi boss...... aku lebih selesa memulakan tugas aku baca tafsir alquran.. aku lebih suka itu. dan aku lebih suka idolaku.. Rasullullah... baginda segalanya. tiada idola lain dalam hidupku. aku tak boleh tukarkannya...tak boleh...
aku tak boleh idolakan dato dato tu semua.... tak nak. dan suami aku adalah dunia aku. disitulah syurga aku taaat dan setia aku untuknya.
aku tak impikan jawatan tinggi ..aku tak impian duit yg banyak. seandainya perlu..aku akan usahakan untuk mengikut nasihat boss develop diri.
tapi bukan jawatan tinggi yg aku nak... bukan meng 'idola' orang koperat. aku buat kerana itu kerja aku..ibadah aku pada tuhan. dan selagi suami aku mengizinkannya.
Cukuplah Allah Redha padaku.
Aku cukup selesa... dari kerani hingga aku boleh jadi seperti hari ini. itu hadiah dari tuhanku...dan sesungguhnya jika aku berjaya meningkatkan diri atas nasihat boss. itu rezeki Allah untuk aku. aku terima dan shukur pada Allah.

wassalam

Tiada ulasan:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails