Isnin, 21 Februari 2011

hanya sisa untukNya?

Ya Allah.. pagi ni sambil aku drive pi keje .. aku membaca baca berkali kali surah Syam. wasyamsi waduha ha.. alhamdulillah aku dah berjaya menghafal surah tu.. dulu aku tak hafal punn sebab ustazah Syarifah khasif suruh hafal.. moga Allah menghadiah kan pahala berganda ganda utk ustazah.. walaupun kelas ugama ngaji makin suram.. tapi ati aku tak begitu..aku rasa makin hari aku makin berbunga menyemarakan al quran dalm hidupan harianku.
makin rasa bacaan ku makin baik.. banyak kesalahan yg aku buat dulu aku dah baiki.. banyak makraz huruf yg aku dah sebut betul..
terima kasih ustazah..
tapi hari ni lain pula.. tetiba hati aku mngira gira.. dan terpacul bait bait puisi yang tetiba hadir dari hati.. entah mengapa aku mengalirkan air mata...


aku mengira gira pahala
aku mengira ngira dosa
satu pahala ku buat di pagi hari ..
dua dosa duhujung hari
jadi kosonglah amalan ku hari ini
mungkin ada dosa tanpa kusedari
dimana kah bekalan diri?

yang ada cuma sisa sisa dosa
sisa sisa noda
untuk menghadapmu tuhan aku belum sedia
namun
kalau setiap hariku bersisa dosa
bermakna setiap usia yang kau beri
cuma dosa ku yang bertambah..
kalau aku mati?
apa yang ada ?
apa yg kubawa?

memang betul..
demi masa manusia dlm kerugian...

Tiada ulasan:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails