Selasa, 9 April 2013

sakit kepala

Hari nji apa ku buat ye... Sakit kepala berdenyut denyut. Terima kasih Tuhan..dah banyaak hari aku sihat..ari ni kau pilih untuk hapuskan dosaku..

DAH beberapa hari ni aku tak dr Prof Muhaya.. semua talk kat IKIM dah download..tunggu yg baru.. Napa la astro tak boleh buka siaran radio IKIM.. susah betul..

Prof  kata jgn tulis diari tapi tulislah journal.
sebab diari kita sibuk cerita apa kita dah buat ..Tapi jurnal. kita akan sibuk pikir apa kita akan buat. Dan cuba ikut apa yang kita tulis. Beza memang berbeza..
So tulis apa kita nak buat esok.. buat yang baik satu perkara baik dan satu perkara buruk yang kita biasa buat kene delete..
buat ni dalam masa dua bula atau lebih insyallah berubah lah kita jadi baik...
Jap jap..
nak reverse gak tadi.. tadi aku pi TPM2 stesen minyak bawah jagaan aku dulu. Cantik dah ubahsuai nya macam yg di rancang dgn Petronas dulu.. sama mcm dalam draf.. Semua usaha tu adalah tanggungjawab aku masa bekerja. Alhamdulillah moga bermanfaat untuk semua ..
Aku kesana sebab aku nak minta jasa baik mereka yang sudi bagi aku kotak.. aku nak guanakan untuk packing barang bawa balik kg.
Masa aku di sana aku tersempak la staf lama aku.. zainal, rizal, dua org lagi aku lupa nama la.. tapi muka aku ingat, malah cerita family mereka pun aku ingat..sbb aku selalu tanya pasal masalah keluarga. (Prihatin la konon ..) tapi sampai sekarang pun aku camtu.. ..maaf yee.. napa la nama mereka tak kuar dr minda aku ni. buka nak melupakan tapi.. .. apa apa la.. jgn marah..
 Lagipun siapala aku ni.. BOS baru korang mesti lebih bagus jika nak di bandingkan dengan aku ni...

Untuk esok..

Aktiviti utama:
Esok nak pi servis kete pukul 1o pg. lepas tu pi cheras pi public bank urusan unit trust client dan balik umah packing barang nak balik kampung.. bestnya.. lepak seminggu kat kampung. Tak saba nii..

Perkara baik nak buat esok: Nak bangun pepagi solat subuh dan baca quran.
Perkara tak baik nak buat esok: Jangan ponteng baca al mathurat.

Fokus apa nak buat jangan fokus apa yang taknak.. ingat tu ingat tuu... pesan Prof Dr Muhaya.
 Tq Prof.. Jasamu dikenang walaupun jump akat TV dan radio jee.





Tiada ulasan:


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails